24 lutego młodzież VII LO w Gdańsku wzięła udział w wycieczce pieszej poprowadzonej przez Mariusza Albeckiego, drugim opiekunem był Sławomir Rut.

Pomimo tylko początkowo deszczowej pogody na zbiórkę zgłosiło się 23 uczestników, którzy komunikacją miejską dotarli na początek części pieszej – do Sulmina. Tutaj dołączyli do nas turyści z Fundacji Arkun – 12 osób i pies 😊.

Ruszyliśmy do Raduni, po drodze zatrzymując się przy Grobowcu Gralathów, na placu budowy Obwodnicy Metropolitalnej, a potem ruszyliśmy trudnym technicznie zielonym szlakiem turystycznym (stromo, mokro, ślisko, na szczęście przestał padać deszcz) Nabierając nieco piasku i błota na nasze obuwie, dotarliśmy po około 2 h do elektrowni wodnej Łapino. Tutaj był czas na śniadanie, toaletę, a później zwiedzanie z pracownikiem elektrowni – teraz wiemy, jak to działa!

Wysuszeni, nakarmieni i z bagażem wiedzy oraz w promieniach słońca ruszamy do Otomina. Były ostre podejścia, ponownie przejście przez plac budowy, ale był zielony las otomiński, który łagodził trudy wędrówki. Po przejściu 14 km marszem wycieczkę zakończyliśmy się przy pętli autobusowej Otomin skąd roześmiana i spełniona grupa turystów wróciła do Gdańska.

Do zobaczenia już niebawem na kolejnej wycieczce!

Przemyślenia uczestników:

• wycieczka, jak zawsze była bardzo męczącym, ale miłym przeżyciem i wspaniale spędzonym czasem wśród rówieśników; na pewno będzie dobrze zapamiętana, przynajmniej przez większość (Gosia),
  • wycieczka była wymagająca, ale za razem bardzo ciekawa i pełna przygód. Mimo, że okolice Gdańska są nam dobrze znane, odwiedziłyśmy nowe miejsca i zdobyłyśmy ciekawe informacje. Zyskałyśmy nowe doświadczenia i zdolności, i na pewno wybierzemy się na kolejną wycieczkę (Kalina i Ania).